Sazas, verzuimspecialist voor steeds meer mkb'ers
Steeds meer ondernemers binnen het mkb kiezen voor een specialist als het gaat om verzuim. Deze ontwikkeling ziet ook Sazas, al jaren verzuimspecialist voor ondernemers in de agrarische en groene sector. Door de jaren heen hebben we binnen deze sector een schat aan kennis en ervaring verzameld, die we ook voor andere mkb-ondernemers toepassen. Lees waarom steeds meer mkb-klanten voor Sazas kiezen.
Sazas, verzuimspecialist voor het hele mkb
Sinds 1993 helpt Sazas ondernemers bij het verminderen en voorkomen van verzuim. Als verzuimspecialist nemen wij de (financiële) zorgen uit handen bij ziekte van ondernemers en/of hun medewerkers. Dat doen we met verzuimverzekeringen op maat, in combinatie met nog écht persoonlijke dienstverlening. Korte lijnen dus, waarmee we samen met onze klanten grip op het hele verzuimproces houden.
Steeds meer bedrijven uit andere sectoren weten ons te vinden. Mond-tot-mondreclame vanuit de agrarische en groene sector bereikt ook andere mkb-sectoren, waardoor we onze naamsbekendheid zien toenemen. Op dit moment komt de helft van onze offerteaanvragen van mkb-ondernemers uit andere sectoren dan de agrarische en groene sector. Een offerte-aanvraag is dan ook makkelijk en snel geregeld; via de website van Sazas kan iedere ondernemer een offerte op maat aanvragen, 24 uur per dag.
Kosten ziekteverzuim: in één keer verzekerd
Wist u dat ziekteverzuim gemiddeld € 405,- per dag kost? Als een medewerker van uw klant ziek wordt, is uw klant verplicht om het loon van deze medewerker maximaal twee jaar door te betalen. Ook maakt uw klant kosten voor verzuimbegeleiding en re-integratie. Met een verzuimverzekering van Sazas, in combinatie met arbodienstverlening, kunnen uw klanten in één keer de loondoorbetaling, verzuimbegeleiding en re-integratie regelen.
Korte lijnen, persoonlijk contact
Edwin van Vliet is Adviseur Inkomen bij Sazas en helpt mkb-ondernemers dagelijks met verschillende verzuimoplossingen. ‘Bij Sazas help ik klanten van accountants altijd op persoonlijke wijze, vaak ook in vooraf overleg met de accountant. Als één van uw klanten mij belt, zorg ik ervoor dat uw klant direct antwoord op vragen krijgt. Lukt dat niet direct, dan laat ik één van mijn collega-experts zo snel mogelijk contact opnemen. Samen met mijn collega’s ga ik voor een ‘direct deskundig antwoord’: dat betekent dat goed bereikbare experts uw klanten zo snel mogelijk persoonlijk verder helpen. Sterker nog; wij helpen ondernemers ook om offertes van verschillende aanbieders op inhoud te vergelijken, op een manier zoals u dat van Sazas mag verwachten.’
Toevertrouwen
‘Het gemiddelde verzuimpercentage van onze klanten is lager dan het landelijke gemiddelde. En meer dan 61% van onze verzekerden is al langer dan 10 jaar klant’, vertelt Jeroen Feuerstein, Adviseur Inkomen bij Sazas. ‘Dat zegt iets over onze klanttevredenheid. Accountants kunnen hun klanten met een gerust hart aan Sazas toevertrouwen. Sazas begeleidt uw klant op weg naar vitalere medewerkers in een gezond mkb-bedrijf en zorgt voor passende verzuimoplossingen. Heeft uw klant bijvoorbeeld vragen over de dekking of de best passende eigenrisicoperiode? Wij maken een offerte op maat.’
Proef op de som
Naast een uitstekende persoonlijke service biedt Sazas ook de meest moderne middelen voor het beheer van verzuiminformatie. Zo beschikt iedere klant over een eigen online omgeving, MijnSazas, voor dagelijks inzicht in de meest actuele stand van zaken. Dat geldt ook voor offertes. Wilt u zelf de premie voor uw klant berekenen? De offertetool van Sazas geeft direct antwoord. U kunt 24 uur per dag van onze offertetool gebruikmaken. Komt u er niet uit, dan helpen onze medewerkers u graag door de offertetool heen. Zij zijn telefonisch bereikbaar via 088 56 79 100 van 8.00 tot 20.00 uur.
Ook interessant voor u:
-
Een verzuimprotocol is onderdeel van het verzuimbeleid. In het verzuimbeleid staat hoe er binnen een bedrijf wordt omgegaan met verzuim en welke regels er gelden. Als accountant kunt u uw klant ook helpen bij het opstellen van een verzuimbeleid voor zijn of haar organisatie.whitepaper
-
Klantverhaal: Boomkwekerij Maaijen V.O.F. uit Boskoop
Boomkwekerij A&E Maaijen V.O.F. in Boskoop wordt al vijftien jaar gerund door Erwin en Arie Maaijen. Door de flinke groei van de laatste jaren werken de ondernemers sinds drie jaar met personeel. Naast het aantrekken van nieuw personeel is het behouden van personeel minstens zo belangrijk. Verzuim speelt een belangrijke rol bij het behouden van personeel. Erwin heeft ook nog enkele tips om verzuim te beperken.
nieuws -
Langdurig ziekteverzuim bij uw klanten voorkomen
Langdurig ziekteverzuim bij uw klanten voorkomen? Om uw klanten beter te kunnen bijstaan met raad en daad, leest u in het whitepaper onder andere meer over langdurig verzuim, verzuimkosten en wat u kunt doen om uw klanten te helpen bij het terugdringen van verzuim.whitepaper