Aantal keer gelezen:
 784


Sazas begrijpt 
de problematiek 
van de agrosector

Komkommerkwekerij Welles brengt al zo’n 25 jaar lang al haar verzuimzaken onder bij Sazas. Naar volle tevredenheid. Met name het feit dat Sazas zich vooral richt op de agrarische sector is volgens Diana de Klein-Luijten, managementassistente bij Welles, een groot pluspunt.

“Welles BV is een vooruitstrevend glastuinbouwbedrijf met teeltlocaties in Grubbenvorst en Horst-America. René en Cora Welles staan aan het roer van het familiebedrijf, dat al sinds 1969 bestaat. Op een oppervlak van negen hectare worden jaarrond komkommers geteeld. In totaal produceren we zo’n achttien miljoen komkommers per jaar. Deze worden elke dag vers geoogst en verpakt door onze medewerkers.

Op iedere locatie werken ongeveer twintig vaste medewerkers. Van februari tot en met oktober wordt deze groep aangevuld met seizoenskrachten, zodat er op piekdagen op iedere locatie tot zestig mensen werken. In de weekenden en de vakantieperiodes wordt het personeelsbestand verder uitgebreid, met nog eens 25 scholieren.”

'Sazas helpt' gaat voor ons zeker op!

 

‘Sazas helpt’

“Wij werken al zo’n 25 jaar met Sazas en nemen het complete verzuimpakket af. De samenwerking verloopt prima. Als we vragen hebben over bijvoorbeeld langdurig ziekteverzuim of over premies, kunnen we altijd terecht bij onze Sazas-accountmanager. Ook voert Sazas regelmatig pilots uit, met als doel de dienstverlening verder te verbeteren. Daar werken wij als bedrijf graag aan mee. Zo is afgelopen voorjaar bijvoorbeeld een bedrijfsscan uitgevoerd. Hierdoor hebben we een beter beeld gekregen van de kansen en bedreigingen in ons personeelsbestand.

Kortom: ‘Sazas helpt’ gaat voor ons zeker op! Voordeel is bovendien dat Sazas zich vooral richt op de agrarische sector, waardoor ze net iets meer informatie en beter advies kan geven dan andere verzekeringsmaatschappijen. Sazas begrijpt de problematiek in de groensector, dat is een groot voordeel!”



Korte lijnen

“Ook het werken met ‘MijnSazas’ gaat prima. Nieuwe medewerkers worden aangemeld via dit portaal, waarin alle gegevens staan. Zodra er een ziekmelding binnenkomt, kan er direct actie worden ondernomen en melden we de medewerker ziek via het portaal. Zo blijven de lijnen kort tussen de werkgever en de bedrijfsarts.
Hoewel we erg tevreden zijn over de dienstverlening, zou het mooi zijn als Sazas zich naar de toekomst toe nog meer richt op de actualiteiten in de personeelsvoorziening van bedrijven. Een idee is bijvoorbeeld om meer in te spelen op de groeiende stroom medewerkers uit Oost-Europa. Nu is de taalbarrière vaak een probleem. Daarnaast is het belangrijk dat er voldoende aandacht is en blijft voor vitaliteit en duurzame inzetbaarheid.”

Gepubliceerd op:
 
Meer weten over verzuim? Meld u aan voor één van onze nieuwsbrieven: