Digitale intake in plaats van telefonisch contact binnen 48 uur
In de praktijk zien we dat verzuim voor veel van onze klanten een grote uitdaging is. Samen met u hebben we één doel voor ogen: het beperken van verzuim. Om dit doel kracht bij te zetten verbeteren we continu onze dienstverlening. Wij willen u en uw medewerker nog beter helpen door de verzuimbegeleiding af te stemmen op de situatie van uw medewerker.
Let op: onderstaande informatie geldt voor arbodienst Zorg van de Zaak.
Hoe werkt dit in de praktijk?
Stel, u meldt een medewerker ziek. De arbodienst stuurt drie dagen na ontvangst van de verzuimmelding een aparte mail naar u en uw medewerker. In deze mail vindt u beiden een button waar u op klikt om naar een online antwoordpagina te gaan. U geeft op deze antwoordpagina allebei afzonderlijk aan wat voor u van toepassing is. U kiest namelijk beiden één stelling die het beste past bij het verzuimgeval. Simpel, snel en makkelijk uitvoerbaar. Op basis van het door u en uw medewerker gegeven antwoord kiest de Verzuimdesk een passende vervolgactie.
Dit betekent dat we bij een ziekmelding u en uw medewerker niet standaard bellen na een of enkele dagen. Dit voorkomt onnodige telefoongesprekken en het beantwoorden van uitgebreide vragen die niet bij de situatie van de melding passen.
We hebben van zowel u als uw medewerker een correct mailadres nodig
U krijgt beiden een aparte pagina te zien en kiest afzonderlijk van elkaar een stelling. Het is dus belangrijk dat we niet alleen van uzelf, maar ook van uw medewerker(s), een correct emailadres hebben. Want als we van zowel werkgever als medewerker een geselecteerde stelling ontvangen, helpt het om de best passende vervolgactie te bepalen. U geeft het emailadres van uw medewerker door bij de ziekmelding in MijnSazas.
Het doel van de digitale intake
Dat is dat we u en uw medewerker op basis van deze vragen gerichter ondersteunen met een passende actie. Door het zo vroeg mogelijk inzetten van de juiste acties in het verzuimbegeleidingsproces, kan uw arbeidsongeschikte medewerker sneller weer verantwoord aan het werk. Dit betekent voor u minder verzuimkosten én vitalere medewerkers in uw bedrijf.
Uitzonderingen
- Zijn er van u én uw medewerker geen emailadressen bekend? Dan wordt er namens Sazas binnen drie dagen telefonisch contact met u opgenomen. In dit gesprek wordt aandacht besteed aan het registreren van deze e-mailadressen in MijnSazas.
- Hebben we vier dagen na het toesturen van de mail(s) met stellingen geen reactie van u én uw medewerker ontvangen? Dan neemt de inzetbaarheidscoach van Zorg van de Zaak na vier dagen telefonisch contact met u op en wordt samen met u de (eventuele) inzet van de juiste professional bepaald en in gang gezet.
Verzuimmanagement
Onze dienstverleningsvoorwaarden zijn hierop aangepast.
Klik hier voor de laatste versie.
Samenwerkingspartners
Wij werken samen met partners om u zo goed mogelijk van dienst te zijn.
Lees hier alles over hoe dit in zijn werk gaat.
Heeft u hier nog vragen over?
We helpen u graag verder. Neem gerust contact met ons op via info@sazas.nl of 088 56 79 100.
Meer informatie:
-
Verzuim is in deze coronatijden een belangrijk onderwerp. Zeker ook voor Ter Laak Orchids in Wateringen. De coronacrisis brengt nieuwe uitdagingen met zich mee. Esther Hokke, HR-adviseur: 'Goede communicatie is juist nu heel belangrijk'.Artikel
-
Sazas vergoedt Skelex (exoskelet)
In 2012 scheurde een medewerker van bloemenkwekerij De Hazekampzijn pees af bij een fietsongeluk. De schouder herstelde, maar bleef een zwakke plek. Na een lang verzuimtraject bood de Skelex uitkomst, een hulpmiddel dat de spierkracht in de armen ondersteunt. Sazas speelde hierin een sleutelrol.Meer Sazas -