Nieuws en recente artikelen voor accountants

  • Loondoorbetaling blijft 2 jaar

    Loondoorbetaling blijft 2 jaar

    Loondoorbetaling in het tweede ziektejaar is al jaren een punt van discussie. In de politiek zijn de meningen over dit onderwerp verdeeld. Voorlopig blijft de loondoorbetaling bij ziekte twee jaar, ook voor kleine bedrijven. Wat betekent dit voor uw klanten?
    nieuws
  • Transitievergoeding 2022 - hoe berekent u die? - Sazas

    Maximale transitievergoeding stijgt in 2022

    In 2022 stijgt de maximale transitievergoeding van € 84.000 bruto naar € 86.000 bruto per jaar. De kosten van een ontslag kunnen dus flink oplopen. Hoe berekent u de transitievergoeding?
    nieuws
  • Verzamelwet 2022, dit verandert er voor werkgevers - Sazas

    Verzamelwet 2022: vier veranderingen op een rij

    Bent u als accountant het nieuwe jaar up-to-date begonnen? We zetten vier veranderingen voor u op een rij. In de verzamelwet van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) zijn een aantal wetten gewijzigd per 1 januari 2022.
    nieuws
  • Hoofdpijn

    8 tips om verzuim te voorkomen

    Verzuim van medewerkers brengt behalve onzekerheid ook administratieve rompslomp en veel kosten met zich mee. We geven verschillende tips voor werkgevers om de gezondheid en bevlogenheid van hun medewerkers te vergroten en hierdoor het verzuim op uw werkvloer te verminderen.
    artikel
  • WIA-aanvraag, wat is de rol van de werkgever?

    De WIA-aanvraag: wat is de rol van de werkgever?

    Als een medewerker bijna twee jaar ziek is, kan hij of zij een WIA-uitkering aanvragen. Een medewerker kan aan de werkgever vragen om een aantal van deze documenten aan te leveren bij UWV. Wat is de rol van de werkgever bij het aanvragen van een WIA-uitkering?
    artikel
  • Medewerkers met schulden

    5 tips om medewerkers met geldzorgen te helpen

    Medewerkers met geldzorgen kunnen een risico zijn voor een bedrijf. Lees hier belangrijke tips over medewerkers met financiële problemen waar u als accountant uw klant mee kunt helpen.
    artikel
  • Serieus gesprek op kantoor tijdens een reorganisatie

    3 tips om verzuim te voorkomen tijdens een reorganisatie

    Om het hoofd boven water te houden, besparen sommige werkgevers op hun uitgaven door te reorganiseren. Een reorganisatie kan grote impact hebben op medewerkers en daarmee ook op verzuim. Wij geven 3 tips waarmee werkgevers verzuim kunnen voorkomen tijdens een reorganisatie.
    Nieuws
  • Personen in gesprek op het werk over vitaliteit

    Minder verzuim door stimuleren vitaliteit

    Medewerkers die gezond leven zijn 30 procent productiever. Dit kan 20 procent minder ziekteverzuim tot gevolg hebben. Daarom heeft het veel zin om vitaliteit onder medewerkers te stimuleren. Maar hoe pakt een werkgever dit aan? Wij geven tips om uw klant over te kunnen adviseren.
    Nieuws